Do zadaĹ WydziaĹu Spraw Obywatelskich naleĹźÄ
sprawy UrzÄdu Stanu Cywilnego, ewidencji ludnoĹci, dowodĂłw osobistych, spraw wojskowych, obrony cywilnej, zarzÄ
dzania kryzysowego, ochrony przeciw poĹźarowej oraz zadaĹ oĹwiaty i wspĂłĹpracy z organizacjami pozarzÄ
dowymi oraz dziaĹalnoĹci gospodarczej, a w szczegĂłlnoĹci:
1) Prowadzenie zadaĹ wynikajÄ
cych z ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i konkordatu.
2) Udzielanie ĹlubĂłw.
3) Ewidencji ludnoĹci.
4) PostÄpowaĹ cywilnych z zakresu ewidencji ludnoĹci.
5) Zadania z zakresu spisĂłw i zadaĹ zwiÄ
zanych z wyborami.
6) ZadaĹ zwiÄ
zanych z ustalaniem nazw miejscowoĹci, ulic i placĂłw.
7) Prowadzenie zadaĹ z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej i profilaktyki zdrowotnej.
8) Wydawanie dowodĂłw osobistych.
9) Prowadzenie spraw zwiÄ
zanych z poborem wojskowym.
10)ZadaĹ obrony cywilnej okreĹlonych w rozporzÄ
dzeniu.
11)ZadaĹ zarzÄ
dzania kryzysowego okreĹlonych w ustawie
12)Wykonywanie zadaĹ z zakresu ochrony przeciw poĹźarowej w gminie.
13)Prowadzenie zadaĹ z zakresu oĹwiaty w gminie, dokumentacji zatrudniania dyrektorĂłw szkĂłĹ, awansĂłw nauczycieli, projektĂłw organizacyjnych szkĂłĹ, dowoĹźenia uczniĂłw oraz prowadzenie sprawozdawczoĹci w tym zakresie.
14)Prowadzenie zadaĹ okreĹlonych w ustawie o systemie oĹwiaty oraz
dotyczÄ
cych stypendiĂłw socjalnych, pracownikĂłw mĹodocianych, systemu sprawozdawczego SIO, wyprawek szkolnych.
15)Prowadzenie zadaĹ okreĹlonych ustawa o wspĂłĹpracy z organizacjami
pozarzÄ
dowymi i imprezami masowymi.
16) Prowadzenie spraw zwiÄ
zanych z realizacjÄ
zadaĹ z zakresu dĂłbr kultury
i zabytkĂłw.
17) Gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiaĹĂłw promujÄ
cych gminÄ.
18) Ewidencja i nadzĂłr nad Ĺwietlicami wiejskimi.
19)Prowadzenie ewidencji dziaĹalnoĹci gospodarczej.
20) Prowadzenie ewidencji i wydawanie zezwoleĹ na handel napojami alkoholowymi i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
21) Przygotowywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracownikĂłw
WydziaĹu.
22) Przygotowanie dokumentacji dot. naboru na wolne stanowisko urzÄdnicze w wydziale.
23) Stosowanie procedur Regulaminu kontroli zarzÄ
dczej