Do zadań Wydziału Służb Technicznych należą sprawy remontów dróg gminnych, ulic, placów, utrzymanie zieleni, kierownie zespołem pracowników służb technicznych a w szczególności: 1) Prowadzenie i nadzorowanie remontów dróg, placów, chodników, ulic, mostów i przepustów, utrzymanie zieleni. 2) Prowadzenie ewidencji dróg gminnych. 3) Sprawowanie nadzoru nad placem targowym i pobieranie opłat z tego tytułu. 4) Określanie zasad korzystania z dróg gminnych. 5) Wykonywanie zadań z zakresu ewidencji pojazdów i sprzętu technicznego. 6) Prowadzenie zadań z zakresu napraw i konserwacji urządzeń elektrycznych i gazowych w urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy. 7) Wykonywanie zadań z zakresu ochrony p.poż i bhp. w wydziale. 8) Kierowanie pracownikami służb technicznych. 9) Prowadzenie magazynu sprzętu i dokumentacji w tym zakresie. 10)Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników, kart drogowych pojazdów, zlecanie wyjazdów służbowych. 11)Prowadzenie zadań z zakresu eksploatacjii i konserwacji oświetlenia ulicznego. 12) Stosowanie procedur kontroli zarządczej.