1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz klubami sportowymi działającymi na terenie gminy Pępowo, pomoc w przygotowaniu wniosków o środki finansowe.
2. Ogłaszanie konkursów na zadania z zakresu organizacji pozarządowych, rozliczanie dotacji i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
3. Prowadzenie postępowania i rozliczanie dotacji dla klubów sportowych, w oparciu o ustawę o sporcie i uchwałę rady Gminy Pępowo.
4. Utrzymywanie kontaktów i współpracy ze Stowarzyszeniami, w tym ze SWPPG, instytucjami i przedsiębiorcami , których działalność ukierunkowana jest na ożywienie gospodarcze gminy.
5. Podejmowanie działań z zakresu promocji gminy i opracowywanie materiałów promujących gminę.
6. Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa publicznego, w tym wydawanie pozwoleń na zgromadzenia publiczne, imprezy masowe, okresowe i jednorazowe.
7. Opracowywanie planów ochrony zabytków i dóbr kultury.
8. Współpraca z konserwatorem zabytków w zakresie opieki nad zabytkami, pomnikami kultury narodowej, w tym prowadzenie rejestru zabytków dóbr kultury.
9.Przygotowanie i koordynacja zadań związanych z dzierżawą świetlic wiejskich, ewidencją i inwentaryzacją sprzętu w świetlicach, wypożyczaniem sprzętu ze świetlic, współpraca z sołtysami i radami sołeckimi w tym zakresie.
10.Nadzór nad realizacją umów dostawy mediów, w tym przygotowywanie zestawień dostaw gazu, wody, odbioru ścieków oraz energii elektrycznej do budynków komunalnych i świetlic oraz oświetlenia ulicznego.
11. Przygotowywanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej gminy oraz analiz, sprawozdań dla potrzeb Wójta i Rady Gminy.
12. Prowadzenie archiwum zakładowego.
13.Prowadzenie dokumentacji na stanowisku zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcją kancelaryjną.
14. Udostępnianie informacji publicznych zakresu prowadzonych zadań zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
15. Realizacja zadań z zakresu statystyki w zakresie spraw załatwianych na stanowisku.
16. Stosowanie ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie spraw załatwianych na stanowisku.
17.Prowadzenie zadań zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o ochronie informacji niejawnych.
18. W czasie nieobecności zastępstwo wyznacza bezpośrednio Kierownik Wydziału.
19. Wykonywanie innych zadań nie ujętych w zakresie czynności zleconych przez Kierownika Wydziału, Sekretarza i Wójta Gminy.