1. Przygotowanie, realizacja i rozliczanie wniosków o dofinansowanie projektów realizowanych/dofinansowanych z funduszy Unii Europejskiej.
2. Pozyskiwanie i rozliczanie środków pozabudżetowych i pomocowych z funduszy krajowych, w tym pożyczek i kredytów, na rozwój gminy.
3. Współpraca z organizacjami pozarządowymi (pomoc w przygotowaniu wniosków o środki finansowe).
4. Utrzymywanie kontaktów z instytucjami pośredniczącymi i zarządzającymi w zakresie projektów planowanych do złożenia i realizowanych,
5. Koordynacja realizowanych projektów (weryfikacja zakresu projektów, uczestniczenie w tworzeniu budżetów projektów, kontrola i nadzór nad jakością dokumentacji),
6. Współpraca z Wydziałem Finansów Urzędu Gminy w zakresie rzetelnego i terminowego księgowania dokumentów finansowych wynikających z realizacji projektu, prawidłowego wystawiania rachunków, umów cywilnoprawnych, faktur, rozliczania projektu pod względem finansowym i sprawozdawczość związanej z projektem, rozliczania projektu pod względem finansowym i merytorycznym
7. Monitorowanie i nadzór nad prawidłowością prowadzonych postępowań ofertowych i procesów zakupowych,
8. Obsługa systemu ewidencyjnego projektów (tworzenie bazy danych projektów ukończonych i w realizacji, monitorowanie realizacji projektów, rejestracja, sprawozdawczość i archiwizowanie dokumentacji projektów),
9. Promocja realizowanych projektów, w tym aktualizacja strony internetowej i utrzymywanie kontaktu z lokalnymi mediami.
10. Pełnienie funkcji sekretarza komisji przetargowej, w tym udział w przygotowaniu dokumentacji postępowania w sprawie udzielenia zamówienia; organizowanie, w uzgodnieniu z przewodniczącym komisji posiedzeń komisji, obsługa techniczno-organizacyjna komisji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
11. Prowadzenie spraw związanych z telekomunikacją i internetem szerokopasmowym.
12. Prowadzenie i aktualizacja sprawozdań dotyczących ewidencji nieruchomości stanowiących mienie gminne na podstawie ewidencji gruntów i budynków oraz w oparciu o księgi wieczyste zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomości.
13. Zarządzanie i ustalenie zakresu prac remontowych oraz przyjmowanie i załatwianie wniosków o remont świetlic wiejskich.
14. Przygotowywanie uzgodnień projektowych dokumentacji w odniesieniu do terenów stanowiących własność komunalną, w tym przyłączy: gazowych, elektrycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, itp.
15. Realizacja zadań wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości oraz o gospodarce nieruchomościami.
16. Zarządzanie i gospodarowanie gruntami stanowiącymi własność gminy.
17. Prowadzenie ewidencji nieruchomości gruntów.
18. Prowadzenie spraw w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych.
19. Przedkładanie projektów uchwał w sprawie ustalenia cen przy sprzedaży gruntów komunalnych.
20. Przedkładanie wykazów gruntów do sprzedaży w drodze przetargu.
21. Ujawnienie prawa własności nieruchomości w księgach wieczystych.
22. Zarządzanie i gospodarowanie gruntami stanowiącymi własność gminy.
23. Prowadzenie komunalizacji mienia gminy.
24. Pomoc interesantom przy wypełnianiu wniosków z zakresu zadań wydziału
25. Uczestnictwo w tworzeniu strategii i planów rozwojowych gminy
26. Sporządzanie sprawozdań, informacji, zaświadczeń itp. z zakresu powierzonych czynności
27. Przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, regulaminów, umów itp. z zakresu powierzonych czynności
28. Prowadzi dokumentację z zakresu powierzonych czynności zgodnie z instrukcją kancelaryjną
29. Kompletowanie, przechowywanie i zdawanie do archiwum prowadzonych akt
30. Realizacja zadań z zakresu statystyki w zakresie spraw załatwianych na stanowisku
31. Stosowanie ustawy prawo zamówień publicznych w zakresie spraw załatwianych na stanowisku
32. Prowadzenie zadań zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o ochronie informacji niejawnych
33. Udostępnianie informacji publicznej z zakresu prowadzonych zadań zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej
34. Przygotowywanie informacji publicznej na stronę internetową gminy i do Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu prowadzonych zadań.