1. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
2. Prowadzenie spraw związanych z remontami, modernizacją i utrzymaniem dróg, placów, mostów i chodników.
3. Prowadzenie ewidencji dróg i ulic gminnych.
4. Przygotowywanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz zezwoleń o jego przywróceniu.
5. Wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem należytego stanu sanitarnego, porządku i czystości na terenie Pępowa.
6. Nadzorowanie wysypiska śmieci i składowania odpadów komunalnych (bieżące utrzymanie).
7. Ustalanie miejsc na postoje i parkingi.
8. Utrzymanie w czystości placów targowych.
9. Ustalanie i wyznaczanie miejsc na ustawienie tablic reklamowych, pobór opłat i prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń.
10. Nadzór nad prawidłowym działaniem oświetlenia placów i ulic w gminie oraz kontakty z zakładem energetycznym.
11. Organizowanie pracy podległym pracownikom.
12. Uczestnictwo w naradach kierowników wydziałów w sprawach wykonywania zadań oraz ustalania wynagrodzeń dla pracowników, nagradzania i karania.
13. Opracowywanie projektów uchwał z zakresu spraw prowadzonych oraz okresowych analiz i zestawień.
14. Prowadzenie listy obecności, urlopów, zwolnień pracowników oraz świadczeń socjalnych i bhp.
15. Utrzymanie i ewidencja środków transportowych będących w dyspozycji Urzędu.
16. Wystawianie zleceń na naprawy sprzętu oraz zakup materiałów i prowadzenie ewidencji, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
17. Ustalanie propozycji stawek za wynajem pojazdów i sprzętu technicznego.
18. Przyjmowanie i realizacja zleceń na usługi transportowe.
19. Wystawianie rachunków i faktur za usługi.
20. Zlecanie kierowcom wyjazdów i wystawianie kart drogowych.
21. Prowadzenie ewidencji zużycia paliwa, ogumienia oraz rozliczanie kierowców ze zużytego paliwa i innych części.
22. Prowadzenie ewidencji materiałów i sprzętu.
23. Przygotowywanie miesięcznych zestawień wynagrodzeń pracowników, nadgodzin, urlopów, zwolnień chorobowych, premii i przedkładanie w księgowości celem przygotowania wypłat wynagrodzeń.
24. Zaopatrzenie w opał świetlic wiejskich
25. Prowadzenie zadań związanych z okresowym utrzymaniem zwierząt ( psów, kotów) w pomieszczeniach – klatkach dla nich przeznaczonych, w tym dostarczenie ich do schroniska i prowadzenie ewidencji w tym zakresie.
26. Przygotowywanie informacji do gazety gminnej z zakresu realizowanych zadań.
27. Wykonywanie wszystkich zadań zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, informacji niejawnych i informacji publicznej.
28. Przygotowywanie informacji do BIP i stronę internetową Urzędu.
29. Udostępnianie informacji publicznych zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
30. Wykonywanie innych zadań na polecenie Sekretarza i Wójta Gminy.