1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
2) opracowywanie projektów podziału Wydziałów na stanowiska pracy,
3) opracowywanie zakresów czynności na poszczególne stanowiska pracy,
4) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
5) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
6) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Zarządu,
7) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
8) koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
9) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta,
10) przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawców,
11) koordynacja i prowadzenie spraw oświatowych,
12) koordynacja i organizacja spraw związanych z ochroną danych osobowych i informacji niejawnych,