Strona główna »
Osoby »
Pracownicy urzędu » Konieczna Aldona
Konieczna Aldona
Stanowisko: Inspektor ds. ochrony środowiska
Zakres obowiązków i odpowiedzialności
Pani Aldona Konieczna – inspektor ds. ochrony środowiska
____________________________________________________________________
1. Przygotowywanie i wdrażanie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
2. Sprawozdawczość i kontrola w zakresie spełniania wymogów Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, szczególnie w zakresie gospodarki odpadami i odprowadzania ścieków.
3. Prowadzenie zadań z zakresu gospodarki odpadami.
4. Prowadzenie i weryfikacja deklaracji dot. odpadów komunalnych.
5. Nadzór administracyjny nad zrekultywowanym składowiskiem odpadów.
6. Podnoszenie świadomości ekologicznej mieszkańców gminy.
7. Prowadzenie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
8. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz umów zawartych i rozwiązanych na wywóz nieczystości ciekłych.
9. Przygotowywanie postanowień opiniujących w zakresie gospodarowania odpadami.
10. Prowadzenie spraw dot. programu usuwania wyrobów zawierających azbest oraz ich ewidencji.
11. Przygotowywanie i koordynacja realizacji planu gospodarki odpadami, w tym opiniowanie projektu wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.
12. Podejmowanie działań przy udziale służb prewencji w zakresie lokalizowania i usuwania nielegalnych miejsc gromadzenia odpadów i odprowadzania ścieków.
13. Realizacja ustawy o ochronie zwierząt.
14. Ochrona zwierząt i ochrona weterynaryjna, w tym zwalczanie zaraźliwych chorób zwierząt – współpraca z organami Powiatowej Inspekcji Sanitarnej, Powiatowym Inspektorem Weterynarii odnośnie przypadków zachorowań na choroby zakaźne zwierząt.
15. Koordynacja działań związanych z ochroną nad bezdomnymi zwierzętami, w tym przygotowywanie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
16. Przygotowywanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznawanej za agresywną i prowadzenie rejestru psów rasy agresywnej.
17. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu w placówkach handlowych i gastronomicznych.
18. Przyjmowanie i rozliczanie opłat za zezwolenia oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
19. Prowadzenie spraw dot. komisji alkoholowej.
20. Przygotowywanie zezwoleń na usuwanie drzew, krzewów oraz protokołów z oględzin.
21. Nakładanie kar za zniszczenie, usuwanie, niewłaściwą pielęgnację drzew i krzewów.
22. Prowadzenie rejestru pomników przyrody.
23. Współpraca w zakresie sporządzania uproszczonych planów urządzania lasów.
24. Wysyłanie do sołtysów wzorów dokumentów: protokołu z zebrania wiejskiego, wniosków na realizację zadania z funduszu sołeckiego, projektów przeprowadzenia zebrania wiejskiego w sprawie realizacji zadania z funduszu sołeckiego.
25. Przyjmowanie wniosków od sołtysów o przyznanie w danym roku budżetowym środków z funduszu sołeckiego.
26. Sprawdzanie pod względem merytorycznym prawidłowości realizacji zadań z funduszu sołeckiego zgodnie z zadaniami własnymi gminy i ze strategią rozwoju gminy.
27. Sprawdzanie pod względem merytorycznym prawidłowości realizacji zadań z funduszu sołeckiego zgodnie z planem funduszu sołeckiego oraz regulaminem wydatkowania środków finansowych.
28. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających możliwość odbycia praktyk w rolnictwie.
29. Realizacja ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
30. Przygotowywanie zeznań świadków dot. pracy w gospodarstwie rolnym.
31. Pomoc interesantom przy wypełnianiu wniosków z zakresu zadań wydziału.
32. Sporządzanie sprawozdań, informacji, zaświadczeń itp. z zakresu powierzonych czynności.
33. Przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, regulaminów, umów itp. z zakresu powierzonych czynności.
34. Prowadzenie dokumentacji z zakresu powierzonych czynności zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Informacje powiązane:- jednostki i podmioty:
Wpis archiwalny -
zobacz aktualnyTyp osoby:
Pracownicy urzęduKadencja: Kadencja VII (2014 - 2018)
Autor informacji: Bogusław Grzelczak
Informację wprowadził: Bogusław Grzelczak
Opublikowany dnia: 2012-07-23
Wprowadzony do BIP dnia: 2018-04-11