1. Obsługa prawna w zakresie działalności organów gminy i jej jednostek organizacyjnych.
2. Ogólny nadzór nad stosowaniem prawa w Urzędzie.
3. Udział w opracowywaniu i opiniowaniu aktów prawnych.
- projektów uchwał, zarządzeń, porozumień, umów.
4. Udział w negocjowaniu warunków umów i porozumień oraz opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez gminę.
5. Sporządzanie opinii prawnych na potrzeby wójta i pracowników Urzędu.
6. Prowadzenie z upoważnienia Rady i Wójta spraw związanych
z postępowaniem przed organami orzekającymi – zastępstwo prawne
i procesowe.
7. Koordynacja w zakresie pomocy prawnej na rzecz organów Gminy
i Urzędu.
8. Pomoc prawna i udzielanie informacji pracownikom o obowiązujących zmianach w przepisach prawnych.
9. Wykonywanie innych zadań nie ujętych w zakresie czynności na polecenie Kierownika Wydziału, Sekretarza i Wójta Gminy.