Strona główna »
Osoby »
Byli pracownicy » Kaliszewska Aldona
Kaliszewska Aldona
Stanowisko: referent ds. planowania przestrzennego, budownictwa i ochrony środowiska
Zakres obowiązków i odpowiedzialności
Pani Aldona Kaliszewska – inspektor ds. planowania przestrzennego i ochrony środowiska
____________________________________________________________________
1. Koordynowanie prac przy opracowywaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
2. Koordynowanie prac w zakresie sporządzania i zatwierdzania planów zagospodarowania oraz dokonywanie w nich zmian.
3. Wydawanie wypisów i wyrysów z planów zagospodarowania przestrzennego.
4. Wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.
5. Roszczenia w związku ze zmianą wartości nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (opłata planistyczna).
6. Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy.
7. Obsługa Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.
8. Prowadzenie spraw spoczywających na samorządzie gminnym wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska.
9. Ustalanie wpływu realizacji inwestycji na środowisko, w tym przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na podstawie ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa i ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
10. Sporządzanie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz upowszechnienie informacji drogą elektroniczną (Ekoportal).
11. Kontrola przestrzegania i stosowania przepisów wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska.
12. Dokonywanie rozliczeń opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
13. Udział przy opracowywaniu gminnych opracowań programowych i ich aktualizacji, w tym programu ochrony środowiska.
14. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem złożami i kopalinami (prawo górnicze i geologiczne).
15. Koordynowanie prac dotyczących opracowania założeń do planu zaopatrzenia
w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe.
16. Prowadzenie spraw dotyczących odnawialnych źródeł energii (elektrownie wiatrowe, biomasa, kolektory słoneczne).
17. Składanie oświadczeń o prawie pierwokupu.
18. Zarządzanie i gospodarowanie gruntami stanowiącymi własność gminy.
19. Prowadzenie ewidencji nieruchomości gruntów.
20. Prowadzenie spraw w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych.
21. Przedkładanie projektów uchwał w sprawie ustalenia cen przy sprzedaży gruntów komunalnych.
22. Przedkładanie wykazów gruntów do sprzedaży w drodze przetargu.
23. Ujawnienie prawa własności nieruchomości w księgach wieczystych.
24. Zarządzanie i gospodarowanie gruntami stanowiącymi własność gminy.
25. Prowadzenie komunalizacji mienia gminy.
26. Uczestnictwo w tworzeniu strategii i planów rozwojowych gminy.
27. Udział w oględzinach drzew i krzewów.
28. Pomoc interesantom przy wypełnianiu wniosków z zakresu zadań wydziału.
29. Sporządzanie sprawozdań, informacji, zaświadczeń itp. z zakresu powierzonych czynności.
30. Przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, regulaminów, umów itp. z zakresu powierzonych czynności.
31. Prowadzenie dokumentacji z zakresu powierzonych czynności zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
Informacje powiązane:- jednostki i podmioty:
- dokumenty i informacje:
Wpis archiwalny -
zobacz aktualnyTyp osoby:
Byli pracownicyKadencja: Kadencja VII (2014 - 2018)
Autor informacji: Bogusław Grzelczak
Informację wprowadził: Bogusław Grzelczak
Opublikowany dnia: 2007-06-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2018-04-11