1. Dokonywanie wymiaru zobowiązań podatków i opłat lokalnych.
2. Zakładanie i prowadzenie kart gospodarstw i kart ewidencyjnych wymiaru podatków i opłat.
3. Opracowywanie decyzji dotyczących ulg w podatkach i opłatach.
4. Prowadzanie na bieżąco rejestrów wymiarowych.
5. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat.
6. Dokonywanie okresowych analiz i weryfikacji składanych deklaracji podatkowych.
7. Sprawowanie nadzoru podatkowego pod kątem obowiązku podatkowego.
8. Wystawianie zaświadczeń o powierzchni gospodarstwa rolnego.
9. Naliczanie kwot zwrotu akcyzy dla podatników podatku rolnego.
10. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców i rolników
oraz przekazywanie sprawozdań w tym zakresie.
11. Przyjmowanie wpłat bezgotówkowych.
12. Prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków w programie Rejestr Zaangażowanie Środków Budżetowych –
Zaangażowanie.
13. Przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych i innych.
14. Prowadzenie zadań zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o ochronie informacji niejawnych.
15. Przygotowywanie informacji na stronę internetową gminy i do Biuletynu Informacji Publicznej.
16. Udostępnianie informacji z zakresu prowadzonych zadań zgodnie
z ustawą o dostępie do informacji publicznych.
17. W czasie nieobecności zastępstwo wyznacza bezpośrednio Kierownik Wydziału.
18. Wykonywanie innych zadań nie ujętych w zakresie czynności na polecenie Kierownika Wydziału, Sekretarza i Wójta
Gminy.