Strona główna »
Jednostki organizacyjne »
Referaty, wydziały i stanowiska » Wydział Rozwoju Gospodarczego i Promocji (WRG)
Wydział Rozwoju Gospodarczego i Promocji (WRG)
E-mail: ug@pepowo.pl
Telefon: 5736308, 5736305, 5736348
Wydział Rozwoju Gospodarczego i Promocji
Do zadań Wydziału należą zadania z zakresu inwestycji gminnych, pozyskiwania funduszy unijnych, zamówień publicznych, promocji, planowania przestrzennego i budownictwa, ochrony środowiska, gospodarki komunalnej oraz rady gminy i samorządów mieszkańców, działalności gospodarczej, a w szczególności:
- Prowadzenie zadań z zakresu inwestycji realizowanych przez gminę.
- Opracowywanie planów inwestycyjnych, przygotowywanie inwestycji do realizacji i prowadzenie dokumentacji.
- Przygotowywanie materiałów, prowadzenie przetargów na inwestycje, zakupy i usługi zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych.
- Opracowywanie wniosków na pozyskiwanie środków finansowych unijnych i krajowych na zadania wykonywane przez samorząd gminy.
- Gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę.
- Opracowywanie planów rzeczowo – finansowych zamówień publicznych.
- Opracowywanie materiałów i dokumentów planistycznych, w tym koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem, wydawaniem i uzgadnianiem dokumentacji.
- Wydawanie odpisów i wyrysów z planu.
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz ich ewidencja.
- Opracowywanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu i analiza ich zgodności.
- Gospodarka odpadami.
- Prowadzenie zadań z zakresu zaopatrzenia w energię.
- Realizacja zadań związanych z ustawą o ochronie środowiska roślinnego, wodnego i ochronie powietrza.
- Gospodarowanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi pod zabudowę.
- Wyposażenie terenów w urządzenia komunalne.
- Organizowanie przetargów na zbycie i nabycie nieruchomości komunalnych, zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.
- Prowadzenie ewidencji gminnych gruntów komunalnych.
- Przeznaczenie gruntów do rekultywacji.
- Administrowanie i gospodarowanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi.
- Ustalanie stawek czynszu na lokale mieszkalne i użytkowe.
- Prowadzenie komunalizacji mienia gminnego.
- Prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa, leśnictwa, zadrzewiania, zwalczania zakaźnych chorób zwierzęcych, rolnictwa.
- Prowadzenie zadań z zakresu ochrony zwierząt i dokumentacji w tym zakresie.
- Zadań związanych z klęskami suszy, powodzi, gradobicia na gruntach rolniczych.
- Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej.
- Prowadzenie ewidencji i wydawanie zezwoleń na handel napojami alkoholowymi i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Gminy i Komisji.
- Przygotowanie we współpracy z Wydziałami i stanowiskami pracy projektów uchwał Rady oraz innych materiałów na posiedzenia Rady i Komisji.
- Ewidencja i przechowywanie uchwał i dokumentacji Rady.
- Podejmowanie czynności organizacyjnych dot. przygotowania i prowadzenia sesji Rady, Komisji.
- Prowadzenie dokumentacji dot. współpracy z samorządami wiejskimi.
- Prowadzenie archiwum Urzędu.
- Prowadzenie zadań z zakresu wyborów i spisów.
- Współpraca ze Stowarzyszeniem Wspierania Przedsiębiorczości Powiatu Gostyńskiego.
Informacje powiązane:- osoby:
- dokumenty i informacje: