1. Prowadzi sprawy kancelarii Urzędu.
2. Obsługuje centralę telefoniczną, nadaje faxy.
3. Zamawia i prowadzi ewidencję pieczęci urzędowych.
4. Dokonuje zakupu artykułów biurowych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
5. Zamawia i prowadzi ewidencję zakupu czasopism dla potrzeb Urzędu.
6. Przepisuje pisma opracowywane przez Wójta i Sekretarza oraz wykonuje kserokopie dokumentów.
7. Przyjmuje, wysyła i rozdziela korespondencję i przesyłki oraz prowadzi ewidencję w tym zakresie.
8. Udziela informacji interesantom i kieruje ich do poszczególnych wydziałów.
9. Prowadzi listy obecności pracowników, kartoteki urlopowe, książki wyjść w sprawach służbowych i prywatnych.
10. Prowadzi kancelarię tajną Urzędu i dokumentację w tym zakresie.
11. Prowadzi rejestr pism poufnych i zastrzeżonych przychodzących
i wychodzących z Urzędu.
12. Prowadzi sprawy bhp i socjalne pracowników urzędu.
13. Przygotowuje druki testamentów do zatwierdzenia Sekretarzowi lub Wójtowi.
14. Sporządza sprawozdania statystyczne z zakresu ewidencji urlopów, czasu pracy i spraw kadrowych pracowników.
15. Prowadzi sprawy zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o ochronie informacji niejawnych.
16. Udostępnia informacje publiczne mieszkańcom zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
17. Ponosi odpowiedzialność za zachowanie tajemnicy służbowej.
18. Wykonuje kserokopie dokumentów dla interesantów, odpisy, informacje elektroniczne zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.
19. Przygotowuje informacje do Biuletynu Informacji Publicznej i stronę internetową gminy z zakresu działań Wójta, Zastępcy i Sekretarza.
20. Wykonuje inne prace na polecenie Sekretarza i Wójta Gminy.