Strona główna » Jednostki organizacyjne » Referaty, wydziały i stanowiska » Wydział Spraw Obywatelskich (WSO)

Wydział Spraw Obywatelskich (WSO)

E-mail: ug@pepowo.pl
Telefon: 65 575 89 86, 65 575 89 87, 65 575 89 88

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należą sprawy Urzędu Stanu Cywilnego, ewidencji ludności, dowodów osobistych, spraw wojskowych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciw pożarowej oraz zadań oświaty i współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz działalności gospodarczej, a w szczególności: 1) Prowadzenie zadań wynikających z ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i konkordatu. 2) Udzielanie ślubów. 3) Ewidencji ludności. 4) Postępowań cywilnych z zakresu ewidencji ludności. 5) Zadania z zakresu spisów i zadań związanych z wyborami. 6) Zadań związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i placów. 7) Prowadzenie zadań z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej i profilaktyki zdrowotnej. 8) Wydawanie dowodów osobistych. 9) Prowadzenie spraw związanych z poborem wojskowym. 10)Zadań obrony cywilnej określonych w rozporządzeniu. 11)Zadań zarządzania kryzysowego określonych w ustawie 12)Wykonywanie zadań z zakresu ochrony przeciw pożarowej w gminie. 13)Prowadzenie zadań z zakresu oświaty w gminie, dokumentacji zatrudniania dyrektorów szkół, awansów nauczycieli, projektów organizacyjnych szkół, dowożenia uczniów oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie. 14)Prowadzenie zadań określonych w ustawie o systemie oświaty oraz dotyczących stypendiów socjalnych, pracowników młodocianych, systemu sprawozdawczego SIO, wyprawek szkolnych. 15)Prowadzenie zadań określonych ustawa o współpracy z organizacjami pozarządowymi i imprezami masowymi. 16) Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu dóbr kultury i zabytków. 17) Gromadzenie informacji o gminie i przygotowywanie materiałów promujących gminę. 18) Ewidencja i nadzór nad świetlicami wiejskimi. 19)Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej. 20) Prowadzenie ewidencji i wydawanie zezwoleń na handel napojami alkoholowymi i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie. 21) Przygotowywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Wydziału. 22) Przygotowanie dokumentacji dot. naboru na wolne stanowisko urzędnicze w wydziale. 23) Stosowanie procedur Regulaminu kontroli zarządczej



Informacje powiązane:

- osoby:
- dokumenty i informacje:



Typ jednostki: Referaty, wydziały i stanowiska
Kadencja: Kadencja VIII (2018 - 2024)
Autor informacji: Bogusław Grzelczak
Informację wprowadził: Klaudia Stachowiak
Opublikowany dnia: 2007-06-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2024-07-31
Ilość zmian wpisu: 6 - pokaż poprzednie wersje