Strona główna » Osoby » Pracownicy urzędu » Wabiński Grzegorz

Wabiński Grzegorz

Stanowisko: Zastępca Wójta Gminy, Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich

Prowadzi sprawy związane z rejestracją zdarzeń w Urzędzie Stanu Cywilnego, sprawy związane z obronnością kraju oraz zabezpieczeniem p.poż.

 

I. W zakresie Urzędu Stanu Cywilnego.

  1. Załatwianie spraw związanych z rejestracją urodzeń tj, wpisy do ksiąg USC, wydawanie odpisów aktu urodzenia, przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka nienarodzonego.

  2. Załatwianie spraw związanych z udzielaniem ślubów tj; przyjmowanie
    i sporządzanie zapewnień o wstąpieniu w związek małżeński, sporządzanie zaświadczeń o braku przeciwwskazań do zawarcia małżeństwa, sporządzanie aktów ślubu, wydawanie odpisów skróconych aktu małżeństwa, wydawanie decyzji o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, udzielanie ślubów, aktualizacja danych w aktach stanu cywilnego, transkrypcja aktów sporządzonych za granica do polskich ksiąg USC

  1. Załatwianie spraw związanych z rejestracją zgonów tj. sporządzanie aktów zgonu i wydawanie odpisów skróconych, sporządzanie akt zbiorczych zgonu.

  2. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach sprostowania
    i uzupełniania aktów stanu cywilnego.

  3. Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach ustalenia pisowni imion i nazwisk w aktach stanu cywilnego.

  4. Bieżące prowadzenie ksiąg stanu cywilnego poprzez dokonywanie przypisków i wzmianek marginesowych.

  5. Ustalanie i odtwarzanie aktów stanu cywilnego.

  6. Wydawanie dokumentów oraz odpisów zupełnych i skróconych z akt stanu cywilnego.

  7. Wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.

  8. Sporządzanie bieżących zestawień dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów do Urzędu Statystycznego.

  9. Prowadzenie pozostałej sprawozdawczości z zakresu wykonywanych zadań służbowych.

  10. Przygotowywanie i występowanie do Prezydenta RP z wnioskami o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizowanie okolicznościowych spotkań związanych z wręczaniem odznaczeń.

 

 

II. W zakresie spraw związanych z obronnością.

  1. Uczestniczenie w ćwiczeniach szkoleniowych w ramach obrony cywilnej organizowanych przez jednostki zwierzchnie.

  2. Koordynowanie i prowadzenie zadań z zakresu Zespołu Kierowania
    i Zarządzania Kryzysowego na terenie gminy.

  3. Aktualizacja i prowadzenie dzienników szkoleniowych Obrony Cywilnej.

  4. Utrzymywanie sprzętu w magazynie OC gminy na poziomie stałej używalności.

  5. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych sprzętu OC – przeprowadzanie wybrakowań sprzętu i jego likwidacji.

  6. Aktualizowanie stanów magazynowych sprzętu w oparciu o bazę WUW
    w Poznaniu Wydział Zarządzania Kryzysowego.

  7. Dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej.

  8. Opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej.

  9. Organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej.

  10. Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,

  11. Tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej.

  12. Przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze.

  13. Planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności.

  14. Zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania,

III. W zakresie spraw związanych zabezpieczeniem p.poż..

    1. Współpraca z Zarządem Gminnym Związku OSP, w tym:

  • pomoc jednostkom w rejestracji stowarzyszeń w Sądzie oraz stała jej aktualizacja

  • czuwanie nad legalizacją sprzętu pożarowego

  • organizowanie szkoleń dla zespołów kontrolnych

  • prowadzenie ewidencji sprzętu jednostek OSP – książka materiałowa

  • prowadzenie dokumentacji kart paliwowych jednostek OSP

  • współudział w przygotowaniu konkursu wiedzy pożarniczej dla MDP oraz gminnych zwodów sportowo-pożarniczych

  • ścisła współpraca z Komendą Powiatową PSP w ramach ochrony p.poż.

IV. Pozostałe obowiązki dotyczące wydziału

  1. Kierowanie Wydziałem Spraw Obywatelskich oraz kierowanie Urzędem Stanu Cywilnego w ramach przepisów ustawy o aktach stanu cywilnego.

  2. W ramach zastępstwa wewnątrz wydziałowego przyjmowanie wniosków
    o wydanie dowodów osobistych i wydawanie dowodów osobistych, ewidencji ludnośći oraz załatwianie spraw z zakresu oświaty.

  3. Prowadzenie zadań zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą
    o ochronie informacji niejawnych.

  4. Udostępnianie informacji publicznych z zakresu prowadzonych zadań zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej.

  5. Dostarczanie informacji na stronę internetową Urzędu i BIP.

  6. Wykonywanie innych zadań nie ujętych w zakresie czynności na polecenie Sekretarza i Wójta Gminy.

 

 

 




Informacje powiązane:

- jednostki i podmioty:
- dokumenty i informacje:



Typ osoby: Pracownicy urzędu
Autor informacji: Bogusław Grzelczak
Informację wprowadził: Bogusław Grzelczak
Opublikowany dnia: 2007-06-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2021-02-01
Ilość zmian wpisu: 9 - pokaż poprzednie wersje